Connect with us

Sisuturundus

Michelini tallaga Vision Musta – kahlamissaabas nõudlikule kalamehele

Avaldatud

kuupäeval

Iga kahlamisega kokku puutunud kalamees teab, et korralikke kahlamissaapaid on keeruline leida. Ühel on üks häda, teisel teine, kolmandal mõlemad. Kui mõtled oma praeguste kahlamissaabaste väljavahetamisele, maksab tõsiselt kaaluda Michelini tallaga Visioni Mustade ostmist.

Kui hakata analüüsima, mis on need omadused, mis teevad ühest kahlamissaapast hea kahlamissaapa, tuleb pähe neli asja. Esiteks peab saapatald libedatel kividel hästi pidama ehk et kalamees ei tohi end tunda nagu lehm libedal jääl, vaid nagu Baruto sumoringis – kuhu jala toetad, sinna see pidama jääb. Teiseks – kahlamissaapad peavad kestma ega tohi kiiresti ära laguneda. Lihtne öelda, aga elu näitab, et raske teostada – võta ükskõik milline saabas, üle paari-kolme aasta see ei kesta, ikka hakkab kuskilt midagi irduma või murenema ja sealtmaalt on juba kiire lõppmäng. Kolmandaks – kahlamissaabast peab olema lihtne jalga panna ja sealt võtta ka siis, kui saapad ja kahlamispüksid on märjad või niisked. Kui jalg läheb saapasse vaid toore jõuga pressides ja tuleb välja rebides, lõhub see kahlamispükste neopreensokke ja sageli hakkavadki püksid esimesena lekkima just sealt. Neljandaks – saabas peab olema kerge, mugav ja jalasõbralik kanda ka siis, kui jõe ääres tuleb läbida pikki vahemaid. Ebamugava saapaga, mis kuskilt pigistab või pressib, muutub mõnus püügipäev peagi vastikuks kannatamiseks.

Paraku teab iga kahlaja, et lihtsam on näpata Langleyst asuvast CIA peakorterist NOC-nimekirja (teate ju küll, mida „Võimatus missioonis“ selleks teha tuli), kui leida sellised kahlamissaapad, mis kõigile neljale tingimusele vastavad. Michelini tallaga Visioni Musta juures on üritatud kõiki eelnimetatud omadusi püüda.

Alustame tallast, mille irdumine tavaliselt kõige enam probleeme põhjustab. Seda häda on võimalik ravida ainult Aquasure liimiga (see paks ja läbipaistev ollus, mis kuivab kummilaadseks), samas pole tegemist lihtsa ettevõtmisega, vähemasti mitte sel tasemel, et tulemus väga hea ja kindel jääks. Liimitavad pinnad on ju vaja korralikult kokku suruda, aga eks katsu saapa ninaossa niisugust ühtlast ja püsivat survet tekitada, et kogu liimitav pind 24 tundi järgemööda tihedalt kontaktis oleks.

Paks vilttald, mis oli kahlamissaabaste juures aastakümneid valdav libisemisvastane lahendus, on tänasel päeval juba üleeilne tehnoloogia ning kõik vähegi paremad saapamudelid on varustatud kummitallaga. Visionil tähistab kummitalda Gummi®. Ei maksa arvata, et kahlamissaabaste kummitald sarnaselt tavalistele säärikutele vees kuidagi libe oleks – tegemist on elastse spetskummiga, mis haakub väga hästi nii libedate kivide kui rampadega. Samuti on selline tald suureks abiks mudasel metsarajal, vihmalibedatel purretel või järskudel kallastel turnides.

Vision on aga teinud tavalisest kummitallast veel ühe sammu edasi ning töötanud koostöös rehvitootja Micheliniga välja spetstalla, mille materjaliks on sõiduauto rehvide valmistamisel kasutatav kumm, täpsemalt maastikurehvide ja Skandinaavia lamellrehvide segu. Skeptikud ütlevad nüüd, et häh, niikuinii mingi müügitrikk, aga võta näpust – on päriselt kah väga hea ja kes seda korra on proovinud, see enam vanade lahenduste poole ei vaata.

Mis muudab Michelini talla tavalisest kummitallast paremaks? Siin on mitu asja koos. Kõigepealt on saapa ninaosas olev nn pamper disainitud välistalla osana, seega ei teki seal eraldumise ohtu. (Tavaliselt hakkab talla irdumine pihta just saapa ninaosast.) Tallamuster ise on inspireeritud Michelini LTX A/S rehvimustrist, mida on saabaste jaoks kohandatud. Talla küljeelemendid on agressiivse kujuga, et parandada haardumist mudas ja kallakutel, keskmiste elementide lainelised sooned aga suurendavad nakkuvust ebaühtlastel kividel. Eesmised ja kannaelemendid on disainitud nii, et need on vastupidavamad kulumisele. Eriti libedates oludes liikumiseks saab tallamustris olevatesse süvenditesse keerata spetsiaalsed volframist naastud. (Tõsi, need saabastega komplekti ei kuulu ning tuleb eraldi juurde osta). Kõige selle tulemuseks on tald, mis tagab parima nakkuvuse väga erinevates oludes. Lisaks pakub Michelini tald vees liikudes ka paremat tunnetust ning muudab saapa kergemaks.

Tald on saapa külge õmmeldud ja visuaalselt igati tugevad õmblused on lisaks veel ka süvistatud, mistõttu ei kuluta nt vastu kive hõõrumine niite läbi. Saabaste ülaosas on lisatugevduseks kasutatud TPU (termoplasturetaan) materjali – see annab hea kulumiskindluse, muutmata sealjuures saabast suuremaks ja raskemaks. Tulemusena on Michelini tallaga Mustad väga kerged, ent samal ajal tugevad ja vastupidavad. Võrreldes konkurentidega on Visioni saapad üldse kergemad.

Kandmisest ja mugavusest kah mõne sõnaga. Kõige mugavamad kahlamissaapad, mis minul läbi aegade on olnud, on Visioni Makod – seda peamiselt iseloomuliku disaini tõttu, mis jättis hüppeliigese kohal jalale liikumiseks rohkem ruumi. Kuna minu jalg on märksa kõrgem kui enamikel teistel, on see jalanõusid valides personaalses plaanis oluline moment. Samuti sai Makod nende avara lõike tõttu väga lihtsa vaevaga jalga ja jalast ära. Nende järele teiseks paneksin ma Mustad, aga see pole päris ühene. Kui teemaks on lihtsalt pikkade vahemaade läbimine, näiteks tuleb ühepäevikuajal palju mööda lagedat jõekallast kala otsides liikuda ja pärast kruusateed mööda auto juurde tagasi kõmpida, paneks ma jätkuvalt esikohale Makod. Kui aga päeva jooksul on vaja raskel maastikul palju ukerdada, mööda libedaid kive turnida, kõrgest kaldast alla või üles ronida, üle kraavide karata jne, on Mustad etemad, kuna toetavad hüppeliigest ja pahkluud paremini. Kuju poolest meenutavadki Mustad pigem matkasaabast.

Mustade jalga ajamiseks ja jalast võtmiseks tuleb kõik nöörid kiirkinnitusaasade tagant lõpuni lahti lapata, siis käib kõik lobedalt ja mingit jõudu rakendada pole vaja ka juhul, kui kahlamispükste neopreensokid ja/või saapad ise on märjad. Kord jalga aetuna on Mustad igati mugavad kanda, ainult nööre minu puhul ei tohi liiga kõvasti kinni vedada, muidu hakkab kõndimise ajal veidi hüppeliigesele suruma (kõrgest jalast tingitud isiklik probleem). Et kahlamissaapad oleksid mugavad kanda, tuleks neid valides võtta tavalisest kinganumbrist üks number suurem mõõt (näiteks kui igapäevaselt kannad nr 44 jalanõusid, siis kahlamissaabas vali nr 45), aga seda teavad kõik kalamehed ilmselt isegi.

Mina olen aastate jooksul ära pidanud viis paari kahlamissaapaid, aga vähemalt esimeste katsetuste põhjal tunduvad Michelini tallaga Visioni Mustad oluliste omaduste summana kõigist eelnenuist paremad. Kas need nüüd maailma parimad kahlamissaapad on, seda ma mõistagi väita ei julge, aga head ja läbimõeldud on need igal juhul. Julgen soovitada.

Heiki Kulu, kes on Michelini tallaga Mustasid praeguseks kasutanud kolm aastat, võtab oma kogemuse kokku lühidalt: kerged ja tugevad saapad. Tema ostis oma Mustad kolm aastat tagasi Põhja-Norra lõhereisile minnes ning otsustavaks sai asjaolu, et Mustad tundusid väga kerged ja mugavad. Praktika ainult kinnitas seda tunnet – kõigi eelnevate saabastega (valdavalt Chotad ja Patagoniad) võrreldes on Mustad tõepoolest superkerged ja mugavad.
Kuna Norra lõhejõgedel on palju libedatel kividel ukerdamist, said alla kruvitud ka Visioni volframnaastud. Kuna pakis on neid 20, tallas olevaid süvendeid aga kahe saapa peale kokku rohkem, jäid esimesel aastal osad naastukohad täitmata. Aasta hiljem sai üks pakk volframnaaste juurde ostetud ja kõik süvendid täidetud. Reisi lõppedes selgus aga, et mitmed naastud on saabaste alt kaotsi läinud – ju siis olid olud karmimad kui eelnenud aastal. Kuna samadesse kohtadesse uute naastude paigaldamine ei tundunud perspektiivikas, said ka allesjäänud alt ära kruvitud ning saapad kohalikel forellijõgedel kasutusse võetud.
Praeguseks on Heiki Mustad saanud vatti kahel Põhja-Norra reisil ning ühe hooaja kohalikel jõgedel. „Kui see naelte kaotsiminek välja jätta, olen nende saabastega väga rahul – kuskilt ei narmenda ega murene ning olulisi kulumise jälgi pole märgata. Näha on, et need kestavad kohalikel jõgedel veel mitu hooaega. Ilmselt ostan Norra jaoks ühed Mustad veel juurde, aga neile kruvin naastud alla koos mingi liimiga,“ ütleb Heiki.

Visioni esindaja Eestis:
Gone Fishing OÜ
info@flyfishing.ee
Telefon 50 49192

Continue Reading
Reklaam
Kommenteeri

Jäta kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga